Wydawać by się mogło, że dział marketingu, korzystając w większości z rozwiązań do tworzenia grafiki, tekstu, strategii itp. nie będzie potrzebował rozwiązań CONTMAN w takiej samej mierze jak np. dział sprzedaży.


W rzeczywistości jest jednak inaczej.

Po pierwsze, dział marketingu, jak każdy inny dział wpisuje się w strukturę, standardy, procedury organizacji. Czyli obieg dokumentów, realizacja zadań, sposoby archiwizacji czy podpisu dokumentów będzie taki sam jak w innych działach.

Jeśli np. osoba pracująca w dziale marketingu będzie planowała urlop, wniosek złoży w formie elektronicznej. Jeśli podpisze z firmą (poza kontraktem menedżerskim) inną umowę lub zlecenie, także zrobi to w tej formie.  Po drugie, to samo dotyczy dostępu do dokumentów i umów marketingowych, które przechowywane będą w formie elektronicznej, za pomocą rozwiązania, jakim jest elektroniczne archiwum dokumentów.

Z tego więc punktu widzenia aspekt digitalizacji w dziale marketingu niczym nie różni się od pracy innych działów firmy.

A jak jest w przypadku komunikacji i realizacji działań z podmiotami zewnętrznymi?

  • Do korespondencji prowadzonej z podwykonawcami, zarówno tej elektronicznej, jak i tradycyjnej, wykorzystać warto e-kancelarię.  
  • Co ważne, CONTMAN API umożliwia także integrację między systemami. Tu przykładem mogą być rozliczenia prac marketingowych w finansach i księgowości, dodatkowo zapewniając wgląd do umów, procesów, faktur i protokołów odbioru prac.

Czy wdrożenie tych rozwiązań jest korzystne dla osób z działu marketingu?

Oczywiście!

Dzięki ograniczeniu formy papierowej w korespondencji, zwiększają swój czas na pracę marketingową i wizerunkową. Elektroniczne formy raportów, stworzone na bazie np. odpowiednich schematów także ułatwiają pracę. Szybkość podpisywanych umów także wpływa na skrócenie czasu.

Gdybym miała wskazać kluczową korzyść wynikające wdrożenia rozwiązań CONTMAN do pracy działu marketingu firmy to byłoby nie jedna, a dwie:

  • LEPSZA ORGANIZACJA PRACY I CZASU
  • WIĘCEJ CZASU NA PRACĘ KREATYWNĄ.

Masz pytania?

Zapraszamy do kontaktu.

Więcej o zastosowaniu narzędzi CONTMAN w różnych działach w organizacji>>

contman-w-marketingu

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz.

Zostaw komentarz